úterý 14. ledna 2014

Prvý deň a mŕtva sova?

Ubehlo asi 36 hodín od príchodu na hrad, ale aj za ten krátky čas sa toho stalo mnoho, rozhodne viac, ako za celé prázdniny, tak ideme na to. Presunieme sa asi o dva dni dozadu, kedy som si pobalil veci do kufra, zvesil zo stien Benovho domu metlobalové plagáty a zamkol kufor. Do ruky som vzal klietku so sovou a hurá do vlaku!

Cesta vlakom prebehla pokojne, sprievodca predával klasicky noviny, kúpil som rovno jedno číslo. Hneď prvá strana mi vyrazila dych, ministerstvo odvolalo z funkcie šéfa bystrozorov I. McKinleyho. Každý človek si pri čítaní tohto článku musel klásť otázku "preboha, prečo?!". Vraj nezvládnutie "kauzy Humming" a veci okolo toho. Na jeho miesto nastúpi akýsi A. Sharp, aspoň pozná Moodyho, tak to možno nebude taká tragédia. Spočiatku som sedel pri Aliss a nejakých prvákoch, neskôr som náhodne natrafil na skupinku Dannyho a Ay.

Po príchode na hrad som šiel rovno do mojej izby kde som odložil sovu a zbehol dole na zaradzovanie. Prvákov bolo tento rok akosi priveľa, alebo sa mi to možno len zdalo. Potešil som sa, keď klobúk zaradil Willa do Nebelvíru, menšiu radosť som mal zo zaradenia Rosie do Mrzimoru k Nell. To dievča nám mohlo získať desiatky bodov, myslí jej to. Namiesto toho pôjdu Mrzimoru, výborne.. Po hostine som šiel zavesiť plagáty do izby, vybaliť nejaké veci a spať. Dnes sme mali s Dannym v pláne spraviť prehliadku hradu pre prvákov, pridala sa aj Hay a Beatrix. Spravili sme dve skupinky a okolo obeda sme šli na to.

Všetko šlo hladko, úspešne sme prišli až na prízemie (medzitým som stretol profesorku Senter s ktorou som prehodil pár slov, mimo iného mi prezradila, že Kaitena tento rok nebude učiť). Napadlo mi, že prvákom ukážem skratku cez tú mučiareň, v ktorej bol asi pred dvoma rokmi haloweenský "poklad". V tej miestnosti sa nachádzal akýsi duch draka, alebo čo to bolo, napohľad desivý, ale mal by byť neškodný. Aspoň to som si vravel, až kým... Danny aj s dvoma prváčkami už boli vonku, keď v tom som začul ako Shyam (jeden z prvákov) volá o pomoc a zúfalo narieka.

Otočil som sa a naskytol sa mi hrozný pohľad. Na zemi ležala jeho sova, nehybná, napohľad mŕtva. To krásne biele zviera tam proste ležalo, aj keď pred pár sekundami bolo celkom v poriadku a pobehovalo za ním.. V hlave mi preblesklo snáď tisíc nápadov čo robiť, jeden menej užitočný ako druhý. Keď som sa po krátkej chvíľke spamätal, začal som utekať smerom k ošetrovni. Búchal som na dvere asi tri minúty, kedže nik neotváral, rozbehol som sa opačným smerom, tentokrát za profesorkou Senter. Tá našťastie bola v kabinete, vychrlil som na ňu čo sa stalo a už aj sme uháňali dole k sove. Keď sme tam dobehli (pichalo ma v boku ako ešte nikdy, ale to bola malá cena, za život sovy), bolo tam viac ľudí ako pred pár minútami. Mimo iného aj nejaká prváčka zo Zmijozelu, ktorá mala takisto na zemi sovu, v rovnakom stave ako Shyam...

Profesorka Senter ich chvíľku sledovala, potom ich vzala do náruče a šla s nimi k Hagridovi. Ten ich vraj skúsi dať do poriadku. Bol som z toho úplne vyvedený z miery, keby som im neukazoval tú chodbu, tým sovám sa nemuselo nič stať. Ako sa dokážem pozrieť na Shyama, ak sa jeho sova nedá dokopy? Ale nie, nesmiem takto uvažovať, Hagrid už dal dohromady predsa oveľa horšie prípady, aspoň to sa o ňom hovorí... Uvidíme zajtra, hneď ráno skočím za profesorkou a spýtam sa jej, ako sa tie sovy majú, ona bude niečo vedieť...

3 komentáře:

  1. Jej, to abych si zkontrolovala svojí sovu také. Od příjezdu jsem jí nechala zavřenou v kleci a vypadala, že spí. :D Jinak Nebelvír furt má výhodu, jeho žáci mají malou šanci na zabloudění po tmě ve sklepení xD

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkný článek :) Doufám, že Shirey bude v pořádku a taky, že se Shyam dnes bude moci setkat s Mattem, aby mu poděkoval :)
    Jestli sovičce vážne nic nebude, jinak tahele "mini-akce" stále za to :)

    OdpovědětVymazat
  3. Blair, nemysli si, že Nebelvíraci nikdy nechodia po večierke po sklepení... :P

    Shyam, ďakujem, len veľmi málo prvákov zažije takéto niečo hneď prvý deň na hrade, prial by som si, aby to bola nejaká šťastnejšia akcia, no čo už, človek si nevyberie a snáď to dobre dopadne :-)

    OdpovědětVymazat